Thursday, February 2

conclusion after one month school

ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA


let's begin! oleh kerana aku bercerita dgn pnjng lebar kali ni, aku akan buat secara berperingkat. PERINGKAT?! APA TUH?! alahh.. aku akan cerita la flow kehidupan aku selama sebulan ni.. macam2 liku kehidupan yg aku lalui. ehh, sebelum tu, amacam? cantik dak blog aku? simple ken? haha. lagu pa jadah semua tak ada, aku tk kisah la org nk ckp aku copycat iffah ka kaa. apa kaa. janji benda ni aku buad sendiri, tak la macam ada org tuh, gna blogskin org. lps tu kata kt org2 yg dia create sndiri. fuhuuuiiih! ok la malas nk intro panjang2.


CONVENT!


convent? yes convent! tk semua tahu, cuma rakan terdekat sahaja. sebulan yg lepas. at 24 dec, aku dgn penuh semangat jaya dan jitu hantar borg mohon kemasukan ke convent.. dan, bila time shopping, aku yg paling senangkan hati mak aku, pasainya tk payah keluar duit nk bli stuff. pasainya aku tk confirm lg sklh mna. pasainya kalau beli ikut kehendak convent, kot2 tak dapat buat rugi ja. kalau beli ikut bj, stgi klau dapat buad bazir jaa. so senang tk payah beli apa2. selepas 2 minggu sekolah... mak jang text me DAH DAPAT CONVENT? i said NOT YET LA.. she said MAK CIK FOZIAH KATA SEMUA PERTUKARAN SEKOLAH DIBEKUKAN and i said OH PATUT LA.. itu yg aku reply tp infactnya dalam hati aku WHAT THE PQSNBHJGDS! oh PPD knapa awak buat saya mcm ini...? buat malu saya ja.. selamat tk rmai yg thu. tp tkpa saya redhaaa. :/
*thanks mak jang sebab bgtau kt fyna yg mak cik foziah bgtau kt mak jang psl PPD tu. love you*


HARI PERTAMA PERSEKOLAHAN!


1st day yg tak bersemangat langsung! aku still kena demam cuti panjang. take time tau nk hilg demam tuh. tp get energetic when i meet these two girls : QIS AND FATYN! kami peluk2 cium, hahaha. oh god. suka gilaa. time tu dok plan mcm2 la.. nnti rehat skli la apa la. sgt2 seronok. unfortunately iffah is not the 1st that i met.. :( agak menyedihkan. pak cik van dia lupa amek dia *tahan gelak* tapi tkpa la. rehat tu kami dh jumpa2 dah. hehe. bila rehat best gilaaa. tahun ni baru lah aku rasa rehat brsama kawan2. klau dak solo jaa. :/ i'm very very grateful given friends like you guys. dan, sampai la ke harini aku still rehat dgn depa. oh yeah.! ok, kelas pulak. klau dak thun ni aku tkmau dh jd ketua tingkatan, tp disebabkan tak ada sapa yg cukup qualifications yg dikehendaki. aku la jwabnya kn. sapa lagi. dan seperti biasa nama pun hidup sbg seorang pelajar wajib la bnyk kerja skolah kn. aku pun dah beazam nk jd good student thun ni. ahakss! 


THE NEW BRIGHT STUDENT!


ehem, bila budak form2 (2011) naik pagi mula la mata aku buka besaq mcm biji guli. hahaha. mencari jejaka2 kacak untuk ditatapi. haaa, tudiaa gramatis dak ayat. haha. conclusion-nya TAK ADA! smua muka2 yg aku kenal jugak. hmmm. tk menarik perhatian pung! tetapi... 2 minggu kemudian... hahahaha *gelak jahat* ada seorang jantan ni yg diperkenal oleh iffah kat aku. nma dia Mr X *bukan nama sebenar*. sangat la kacak. even 4 of us (qis,fatyn,aku,iffah) pun selalu stalk dia, tp qis dgn fatyn menarik diri di tengah jalan disebabkan budak tu smoking. so aku dgn iffah meneruskan aktiviti haram kami ni. TETAPI! pada suatu hari aku dikejut yg dia ada awek, dan awek dia telah membuatkan 4 of us terkesima dan gelak guling2. tak sangka yg taste dia mcm tu. aku tk putus asa lg dan terus stalk stalk and stalk dan akhirnya lepas banyak kali aku dgr cerita cinta depa yg kononnya indah tuh, aku pun tarik diri daripada buat benda tak ada faedah tu.. besides, aku tak ada intention pun nk couple dgn dia, just for fun. *angkat kening sebelah*.